ISOSOFTISOSOFTISOSOFTISOSOFT
  • NASZE E-USŁUGI
    • Szkolenia i kursy
      • ISO 9001
        • Podobieństwa i różnice pomiędzy
          ISO 9001:2008 a ISO 9001:2015
    • Samodzielne wdrożenie ISO
    • Nadzorowanie i utrzymywanie Systemów ISO
  • STREFA KLIENTA
  • O NAS
  • BLOG
  • FUNDUSZE UE
  • KONTAKT

Samodzielne wdrożenie ISO

    Home Samodzielne wdrożenie ISO

    Realizacja e-usługi

    Dzięki naszemu serwisowi ISOSoft, możecie Państwo dołączyć do szerokiego grona organizacji posiadających certyfikaty potwierdzające zgodność stosowanego systemu zarządzania z wymaganiami międzynarodowych norm ISO. Serwis obecnie umożliwia wdrożenie systemu zarządzania jakością ISO 9001, systemu zarządzania środowiskowego ISO 14001 oraz zintegrowanego systemu zarządzania jakością i środowiskowego. W ramach rozwoju naszego portalu planujemy uruchomienie możliwości wdrażania kolejnych systemów.

    E-usługa umożliwiająca samodzielne wdrożenia systemu zarządzania zalecana jest dla organizacji z sektora mikro i małych przedsiębiorstw (zatrudnienie do 50 osób). W przypadku większych i bardziej złożonych organizacji wdrożenie systemu za pomocą naszego serwisu jest jak najbardziej możliwe, może jednak być projektem trudniejszym w realizacji w zakresie systemu jakościowego. W przypadku systemu środowiskowego wielkość i złożoność organizacji nie ma znaczenia dla wyników oraz przebiegu projektu.

    Wdrożenie polega na realizacji, w ramach kolejnych etapów, działań wskazywanych przez serwis. Nie ma możliwości pomijania poszczególnych etapów oraz zmiany ich kolejności ze względu na fakt, iż ich wyniki oraz udzielane w ich ramach odpowiedzi determinują kolejne etapy i działania oraz ich formę. Przejście wszystkich etapów i uzyskanie pozytywnego wyniku weryfikacji gotowości do certyfikacji gwarantuje, że firma jest gotowa do audytu certyfikującego.

    wdrażanie iso 9001

    Po zarejestrowaniu użytkownika głównego oraz organizacji, w której wdrożony ma zostać system ISO cały proces można przedstawić w formie następujących etapów:

    Charakterystyka organizacji, jej działalności oraz struktury

    Etap charakteryzujący się głównie odpowiadaniem użytkownika na zadawane pytania oraz wprowadzaniem informacji niezbędnych do określenia charakterystyki danej organizacji w tym struktury organizacyjnej. Charakterystyka ta odpowiada za określenie dalszego przebiegu projektu wdrożeniowego oraz ogólnej struktury systemu zarządzania. Kolejne działania są wynikiem odpowiedzi na realizację poszczególnych działań, dlatego też serwis na bieżąco weryfikuje kompletność udzielanych informacji.

    Charakterystyka procesów i ich wzajemnych zależności

    W ramach tego etapu określona zostaje specyficzna dla danego rodzaju działalności oraz dalej organizacji charakterystyka procesowa. Podobnie jak we wcześniejszym etapie, w tym również działania polegają głównie na udzielaniu odpowiedzi na pytania zadawane przez serwis oraz wskazywaniu odpowiedzialnych za poszczególne procesy.

    Opracowanie dokumentacji systemu zarządzania

    Etap opracowania dokumentacji jest najdłuższym z etapów. Dla określonych procesów zostają w jego ramach ustalone procedury postępowania i inne regulacje systemowe.
    Rodzaj i zakres dokumentów jest uzależniony od wcześniejszych odpowiedzi użytkownika, a ich treść generowana jest po udzieleniu przez niego wszystkich niezbędnych informacji. Serwis prowadzi użytkownika krok po kroku, przez wszystkie obszary danego systemu zarządzania, kompletując tym samym dokumentację ISO. Opracowana dokumentacja może być prowadzona i utrzymywana w serwisie lub w każdej chwili wygenerowana z serwisu.

    W przypadku potrzeby wprowadzenia późniejszych zmian w już zatwierdzonych dokumentach są one wersjonowane.

    Wdrożenie systemu – zastosowanie i wdrożenie dokumentacji do stosowania

    Regulacje systemowe zawarte w dokumentacji systemowej wymagają podjęcia konkretnych działań. Należy do nich między innymi: wykonanie przeglądu infrastruktury, ocena szkoleń, ocena aspektów, określenie i nadzorowanie celów, zadań i programów, realizacja audytów wewnętrznych, przegląd systemu zarządzania przez kierownictwo i wszystkie inne wymagane postanowieniami danej normy. Niezależnie od rodzaju systemu, wszystkie zrobione działania wymagają posiadania dowodu realizacji.
    Z tego względu należy prowadzić stosowne zapisy. System wskazuje, w którym momencie oraz gdzie i jakiego zapisu należy dokonać. Zapisy te są utrzymywane w serwisie i jest możliwość ich wygenerowania w praktycznie każdym momencie.

    Weryfikacja gotowości do certyfikacji

    Po zakończeniu etapu 4, użytkownik za pomocą serwisu przeprowadza weryfikację kompletności i zgodności systemu zarządzania. Jest to realizowane za pośrednictwem odpowiedzi na pytania z zakresu poszczególnych obszarów. Serwis wymaga odpowiedzi na wszystkie pytania i na ich podstawie stwierdza zgodność systemu z wymaganiami, a tym samym gotowość do certyfikacji. Jeśli dana organizacja chce uzyskać certyfikat, to może przystąpić do certyfikacji tylko w przypadku uzyskania jednoznacznej informacji z systemu o gotowości do certyfikacji.

    Po uzyskaniu informacji z serwisu o gotowości do audytu certyfikującego, organizacja może kontaktować się z jednostką certyfikującą w celu ustalenia warunków oraz terminu audytu. W ramach tego etapu system pomoże w wyborze jednostki certyfikującej.

    Certyfikacja

    Certyfikacja zawsze przeprowadzana jest przez niezależną jednostkę certyfikującą. Jednym z pierwszych jej etapów jest ocena dokumentacji. Nasz serwis umożliwia przyznanie czasowego dostępu dla audytora jednostki certyfikującej. W ten sposób nie ma potrzeby przesyłania dokumentacji audytorowi a nasze dokumenty są zablokowane przed możliwością ich ściągnięcia z systemu – za wyjątkiem tych, których audytorzy używają do planowania audytu w danej organizacji (schemat organizacyjny i Księga systemu zarządzania). Dostęp taki charakteryzuje się dodatkowo całkowitym brakiem możliwości edycji poszczególnych dokumentów i danych.

    W trakcie trwania projektu wdrożeniowego użytkownikom będą przedstawiane niezbędne informacje oraz dostarczana będzie stosowna wiedza w formie szkoleń i kursów e-learningowych. Poza szkoleniami wprowadzającymi do poszczególnych etapów przygotowaliśmy dla Państwa również szkolenia i kursy z zakresu wymagań standardów będących podstawą wdrażanych systemów zarządzania ISO 9001 oraz ISO 14001. W ramach przygotowanych kursów użytkownicy uzyskają kompetencje niezbędne do wdrożenia i późniejszego utrzymywania systemu zarządzania. Stosowne zaświadczenia są generowane dla wszystkich użytkowników po zakończeniu danego szkolenia merytorycznego. W przypadku kursów kompetencyjnych, po uzyskaniu pozytywnego wyniku testu użytkownicy otrzymują należne certyfikaty. Więcej informacji odnośnie szkoleń na stronie: Szkolenia i kursy

    wdrażanie systemu jakości

    Korzyści:

    Zapewnienie zgodności wdrożonego za pomocą serwisu systemu zarządzania a tym samym umożliwienie uzyskania certyfikatu
    ISO 9001 i/ lub ISO 14001

    Samodzielne wdrożenie systemu zarządzania jakością
    i/ lub środowiskowego przez osoby nieposiadające wiedzyi doświadczenia związanego z tymi standardami

    Wdrożenie systemu zarządzania uwzględniającego specyfikę danej organizacji oraz charakterystykę jej działalności

    Samodzielne zarządzanie czasem realizacji projektu wdrożeniowego
    bez konieczności uwzględniania potrzeb stron zainteresowanych
    (np. konsultantów zewnętrznych)

    Znaczna oszczędność kosztów związanych z wdrożeniem systemu zarządzania jakością ISO 9001 i/ lub systemu środowiskowego
    ISO 14001

    Możliwość weryfikacji dokumentacji przez osoby spoza naszej organizacji – np. audytorów zewnętrznych w ramach przeprowadzanego audytu certyfikującego

    Bieżące nadzorowanie projektu wdrożeniowego oraz statusu jego zaawansowania

    Funkcjonalności:

    Prosty i przyjazny interfejs użytkownika głównego oraz pozostałych użytkowników danego konta firmowego uczestniczących w projekcie wdrożeniowym ISO

    Algorytmy określone w serwisie wymuszają na użytkownikach konkretne zachowania oraz wprowadzenie konkretnych danych eliminując prawdopodobieństwo wystąpienia błędu albo braku zgodności z wymaganiami normy ISO 9001 i/ lub ISO 14001

    Możliwość prowadzenia projektu wdrożeniowego w trybie ciągłym
    lub terminie dogodnym dla użytkownika (dostęp 24/7)

    Zapewnienie możliwości przydzielenia dostępu tymczasowego
    oraz ograniczonego do przeglądu dokumentów i danych, dla osób spoza firmy

    Możliwość przydzielenia uprawnień dostępowych o określonych prawach dla poszczególnych pracowników organizacji

    Komunikacja serwisu z użytkownikami odnośnie zaplanowanych
    do realizacji zagadnień za pośrednictwem poczty e-mail

    Copyright 2015 ISOSOFT | All Rights Reserved
    • Blog
    • Cennik e-usług
    • FAQ
    • Fundusze UE
    • Home
    • Kontakt
    • Nadzorowanie i utrzymywanie Systemów ISO
    • Nasze e-usługi
    • O nas
    • Podobieństwa i różnice pomiędzy ISO 9001:2008 a ISO 9001:2015
    • Samodzielne wdrożenie ISO
    • Strefa Klienta
    • Szkolenia i kursy
    ISOSOFT